شرائط استفاده مجدد از یک کفپوش pvc

نمونه یک تایل کفپوش دفرمه شده
2,486

شرائط استفاده مجدد از یک کفپوش pvc

 

بیننده محترمی از طریق بخش ” دیدگاههای ” سایت موردی را مطرح نموده است که بجهت استفاده و اطلاع سایر بازدیدکنندگان سایت عین پرسش و پاسخ باطلاع میرسد :

پرسش :

با سلام
منزل اينجانب کفپوش pvc است و بدليل زير سازي نا مناسب برخي ازقسمتهاي آن حالت گودي و فرورفتکي پيدا کرده است.من کف پوش اين قسمتها را برداشتم تا زير کار آنرا درست کنم.از شما سوال دارم اگر پشت و روي اين کفپوش ها سالم و تميز باشند آیا مي توانم پس از زير سازي دوباره همان کفپوش ها را نصب کنم.
با تشکر از راهنمايي شما.

پاسخ ما :

با سلام متقابل, پاسخ دقیق در اینمورد منوط به بررسی نزدیک از میزان دفرمه شدن کفپوش های مستعمل است. اما بصورت کلی میتوان گفت که کفپوش پی وی سی اگر مدت زیادی تحت فشار و دمای نامناسب قرار گیرند, بجهت شکستن ساختمان کریستالی آن دیگر قابل استفاده نمی باشند. در این حالت اگرچه میتوان با فشار حالت دفرمه را بازگردانید, اما جنبه موقت دارد و بزودی مجددا بحالت دفرمه نخست بر میگردد.

        نمونه یک تایل کفپوش دفرمه شده

اما اگر مدت زیادی از دفرمه شدن کفپوش pvc نگذشته باشد, میتوان با تمهیداتی از آنها مجددا استفاده نمود. برای این کار لازم است ابتدا پشت کار کفپوش را کاملا نظافت کرد و تا زمان نصب آنچنان بر روی هم چید که دچار هیچگونه تاب و انحناء مجدد کفپوش پی وی سی نگردد. اگر چسب استفاده شده, خمیری باشد نظافت پشت کار کفپوش پی وی سی آسانتر است. برای چیدن کفپوش ها تایل به تایل و به این روش عمل میکنیم که روی هر کفپوش pvc به رو و پشت آن بر پشت کفپوش pvc دیگر قرار گیرد. این روش را اصطلاحا ” رو به رو ” و ” پشت به پشت ” میگویند.

مرحله بعد اصلاح کامل زیرسازی و بتانه روی زیرسازی است. برای بتانه بعد از زیرسازی توصیه موکد ما استفاده از ترکیب چسب بتن, پودر سنگ الک شده و سیمان سیاه است که آنرا میتوان با ماله فلزی ( برای استادکاران ) یا کاردک پهن اجرا کرد. این بتانه بجهت چسبندگی کافی به سطوح ساب خورده موزائیک, سنگ و سرامیک و عدم جذب چسب فوری, دارای چسبندگی بمراتب بیشتر است.

برای نصب مجدد کفپوش پی وی سی توصیه میکنیم تنها از چسب فوری ( اصطلاحا 8888 ) استفاده شود. باید دقت نمود که چسب زیرکار و پشت کفپوش pvc باندازه کافی خشک شده باشد تا کفپوش بشکل اساسی به زیرکار بچسبد. برای نصب مجدد کفپوش های دفرمه شده, چسب خمیری هرگز کارائی ندارد.

  برای نصب مجدد کفپوش pvc تنها از       چسب های فوری استفاده نمائیم.

مرحله آخر فشار سطحی بر روی کفپوش های نصب شده است. برای این کار میتوانید با فشار پا و تمام وزن خود از چسبیدن تمام سطح تایل اطمینان یابید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.