برخی نکات در انتخاب رنگ کفپوش لمینیت

طیف رنگ های کرم, از جمله رنگهائی است که باعث میشود فضای خانه یا محل کار وسیعتر بنظر آید.
3,280

برخی نکات در انتخاب رنگ کفپوش لمینیت

این مطلب بخشی از یادداشتی است که چندین ماه پیش تحت عنوان نکات مهم در انتخاب کفپوش لمینیت در سایت منتشر شده که بجهت برخی درخواست ها مجددا و بصورت جداگانه بازنشر میشود :

در انتخاب نوع کفپوش لمینیت عوامل گوناگونی دخیل است که اگر همگی و بدرستی مورد مطالعه و مقایسه قرار گیرد, آنگاه شما قادر خواهید بود با توجه به بودجه و سلیقه خود, بهترین انتخاب ممکن را انجام دهید.

یکی از عواملی که باید قبلا مورد توجه قرار گیرد رنگ کفپوش لمینت است که باید متناسب با روحیات, سن و سال ساکنین یا ارباب رجوع, موقیت فرهنگی منطقه و . . . انتخاب گردد. در انتخاب رنگ, عوامل دیگری نیز دخیل است که کاربری زمان و وسعت فضا, از جمله آنها می باشند.

طیف رنگ های کرم, از جمله رنگهائی است که باعث میشود فضای خانه یا محل کار وسیعتر بنظر آید.

با وجودی که سلیقه, نقش اساسی در انتخاب رنگ کفپوش لمینت دارد, اما هر فضا اقتضاء خاصی دارد که در انتخاب رنگ کفپوش لمینیت باید در نظر داشت. برای روحیه کودکان, در فضاهای مخصوص ایشان رنگ های شاد بیشتر مناسب است.

اطاق خواب و فضاهای مخصوص استراحت, با رنگ های تند ( باصطلاح ” جیغ” ) چندان همخوان نیستند. در این فضاها رنگ هائی باید استفاده شود که باعث آرامش فرد یا افراد میگردد.

اطاق های کار, مطالعه و کتابخانه , نیاز به رنگهائی دارند که باعث نشود تمرکز اشخاص بهم بخورد. برخی برای این فضاها, رنگهای تیره تر را ترجیح میدهند. با توجه به شخصیت و روحیات متفاوت انسان ها, مسلما نمیتوان برای همه رنگ های معین کفپوش لمینیت را پیشنهاد کرد. اما لازم است هر کس در تعیین رنگ اینگونه فضاها, دقت نماید که چه رنگی بیشتر باعث تمرکز او میشود و باصطلاح حواسش را پرت نمیکند.

طیف رنگ های گردوئی از جمله رنگهائی است که برای اطاق های خواب و مطالعه بسیار استفاده میشود.

اطاق های پذیرائی در منازل و ادارات, کاربرد های گوناگونی دارد. روحیات و مهمانانی هم که پذیرائی میشوند, گاه متفاوت است. اما آنچه مهم است, توجه کافی به روح پذیرائی در این فضاهاست. پذیرائی میتواند اهداف گوناگونی داشته باشد. لذا در انتخاب رنگ کفپوش لمینیت باید به مجموعه دکوراسیون هر فضای مسکونی, دفتر کار یا اداری , از جمله  رنگبندی مبلمان این فضاها توجه داشت تا در مواقع لزوم به آسانی و سهولت قابل تغییرات باشد. گاهی با نور پردازی پرده ها و غیره, جابجائی تزئینات جنبی اطاق و view بیرون اطاق این تغییرات مختصر را میتوان عملی نمود.

هراطاق پذیرائی معرف شخصیت میزبان و نیز متناسب با هدف مهمانی و روحیات مهمان یا مهمانان می باشد. لذا چیدمان و رنگ کفپوش اطاق پذیرائی, امری بسیار شخصی است.

فصل و زمان از دیگر نکات مهم موثر بر انتخاب رنگ کفپوش لمینیت است. برخی رنگ ها را گرم و برخی را برعکس سرد می نامند. این موضوع با وجودی که تا حدی شخصی است, اما تابع برخی اصول روانشناسی نیز می باشد که بهتر است در انتخاب رنگ لحاظ شود.

معمولا رنگ های روشن, باعث میشوند فضا وسیعتر بنظر برسد. برعکس رنگهای تیره, فضا را جمع و جور, گرم و مهربانتر می نمایند. متراژ هر آپارتمان یا اداره و . . . از مواردی است که قبل از انتخاب رنگ کفپوش لمینیت بهتر است در نظر گرفته شود. گاهی نیاز داریم فضا, کمی صمیمی یا رسمی تر باشد. در هر یک از این موارد, میتوان رنگ های مختلفی را در نظر داشت. این موضوع تا حدودی به انتظار و کاربرد هر فضا نیز مرتبط است.

در مورد انتخاب رنگ کفپوش لمینیت مسایل بیشتری نیز وجود دارد. مباحثی که بصورت سرفصل اشاره شد, تنها با این هدف عرض شد که ذهن ما را در موقع انتخاب, کمی بیشتر به تعمق وا دارد.

همانقدر که وسواس بیش از حد میتواند خرید را به کاری واقعا دشوار تبدیل کند, بی توجهی و انتخاب سَرسَری هم میتواند باعث دلزدگی یا پشیمانی سریع گردد. رعایت تعادل در اینمورد, هم باعث صرفه جوئی در وقت و نیز احساس رضایت خاطر بیشتر در خریدار و فروشنده میگردد. یک فروش خوب, فروشی است که هر دو طرف از آن احساس مثبتی داشته باشند.

برای اطلاعات بیشتر در این مورد میتوانید به مطلبی با عنوان نکاتی درباره انتخاب رنگ در دکوراسیون داخلی ساختمان در سایت ” دکوراسیون بهفرم ” مراجعه نمائید. ما در آنجا مطالب مشروحی درباره اهمیت هماهنگی در رنگبندی ( هارمونی ) و تضاد رنگها ( کنتراست ) مطرح نموده ایم که برای ارتقاء آگاهی بینندگان محترم سایت ” بهفرم کفپوش ” در موضوع انتخاب رنگ میتواند مفید باشد.

در ویدئو زیر میتوان تفاوت رنگها را در انواع لمینیت مشاهده کرد:

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.